Celem usługi jest podłączenie do serwisu systemu statystycznego Google Analitycs, śledzenie oraz analiza ruchu na stronie, proponowanie zmian, raportowanie o sytuacjach wyjątkowych oraz nietypowych.
Raport sporządzany jest w formie pliku PDF. Częstotliwość raportowania jest dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta.
Raport może posłużyć jako analiza / audyt www do:
-
optymalizacji rozmieszczenia elementów na stronie (web testing)
-
określenia najbardziej atrakcyjnych podstron dla odwiedzających witrynę
-
zwiększenia ilości konwersji na stronie www
-
pomiaru efektywności prowadzonych działań e-marketingowych
-
określenia najmniej atrakcyjnych podstron dla odwiedzających witrynę
-
zwiększenia średniego czasu przebywania internauty na stronie
-
ułatwienia odwiedzającym odnalezienia najważniejszych informacji (web usability testing)
-
optymalizacji struktury i treści serwisu internetowego
-
ustalenia, które frazy kluczowe generują największy ruch na stronie.
Dokument składa się z poniższych części:
Rozdział zawiera ogólne informacje o ruchu na stronie, od momentu zainstalowania statystyk. Dostarcza następujące dane:
-
średnia liczba odsłon podczas jednej wizyty
-
liczba odwiedzin
-
liczba bezwzględna niepowtarzalnych użytkowników
-
średni czas spędzany na stronie podczas jednych odwiedzin
-
współczynnik odrzuceń
-
liczba odsłon
Porównanie obecnej sytuacji z sytuacją poprzedniego miesiąca.
Ta część zawiera informacje odnoszące się do różnic pomiędzy miesiącem, którego dotyczy dana analiza, a miesiącem ubiegłym lub innym zdefiniowanym okresem. W formie tabelki przedstawione są najistotniejsze zmiany, a na ich podstawie wyciągane i omawiane wnioski.
Źródła odwiedzin
W tym rozdziale zawarte są wszystkie źródła odwiedzin witryny z podziałem na rodzaje (wyszukiwarki, odwiedziny bezpośrednie, inne strony www). Źródła odwiedzin zawierają miedzy innymi informacje o najpopularniejszych frazach kluczowych, po których internauci odwiedzają witrynę.
Analiza treści
Ta część odnosi się do statystyk związanych z treściami witryny i obejmuje listę stron:
-
najpopularniejszych pod względem ilości odwiedzin
-
na których użytkownicy przebywają najdłużej
-
poprzez które najczęściej internauci wchodzą na stronę
-
poprzez które Internauci najczęściej opuszczają witrynę
Przegląd celów
Konwersje na cel stanowią podstawowy wyznacznik, który pozwala ocenić skuteczność witryny w wypełnianiu celów biznesowych. Cel to zdefiniowana podstrona witryny internetowej, do której dociera użytkownik. Istnieje możliwość określenia "ścieżki" dla każdego celu. Ścieżka to sekwencja, w której oczekuje się, że użytkownicy dojdą do celu. Jej określenie umożliwia monitorowanie ilu użytkowników rozpoczynających proces konwersji doprowadza go do końca.
Rozdział przedstawia informacje o:
-
wizualizacja ścieżek internautów
-
adresy podstron, na których najczęściej zaczyna się ścieżka do celu
-
ilości osób, które doszły do konkretnego celu tj. wybranej podstrony
-
procentowy udział internautów, którzy doszli do zdefiniowanego celu w stosunku do ogólnej liczby wejść.