iPosition

Zadzwoń:
+48 6702888

Analiza statystyk

Celem usługi jest podłączenie do serwisu systemu statystycznego Google Analitycs, śledzenie oraz analiza ruchu na stronie, proponowanie zmian, raportowanie o sytuacjach wyjątkowych oraz nietypowych.

Raport sporządzany jest w formie pliku PDF. Częstotliwość raportowania jest dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta.

Raport może posłużyć jako analiza / audyt www do:

  • optymalizacji rozmieszczenia elementów na stronie (web testing)

  • określenia najbardziej atrakcyjnych podstron dla odwiedzających witrynę

  • zwiększenia ilości konwersji na stronie www

  • pomiaru efektywności prowadzonych działań e-marketingowych

  • określenia najmniej atrakcyjnych podstron dla odwiedzających witrynę

  • zwiększenia średniego czasu przebywania internauty na stronie

  • ułatwienia odwiedzającym odnalezienia najważniejszych informacji (web usability testing)

  • optymalizacji struktury i treści serwisu internetowego

  • ustalenia, które frazy kluczowe generują największy ruch na stronie.

Dokument składa się z poniższych części:

Rozdział zawiera ogólne informacje o ruchu na stronie, od momentu zainstalowania statystyk. Dostarcza następujące dane:

  • średnia liczba odsłon podczas jednej wizyty

  • liczba odwiedzin

  • liczba bezwzględna niepowtarzalnych użytkowników

  • średni czas spędzany na stronie podczas jednych odwiedzin

  • współczynnik odrzuceń

  • liczba odsłon

Porównanie obecnej sytuacji z sytuacją poprzedniego miesiąca.

Ta część zawiera informacje odnoszące się do różnic pomiędzy miesiącem, którego dotyczy dana analiza, a miesiącem ubiegłym lub innym zdefiniowanym okresem. W formie tabelki przedstawione są najistotniejsze zmiany, a na ich podstawie wyciągane i omawiane wnioski.

Źródła odwiedzin

W tym rozdziale zawarte są wszystkie źródła odwiedzin witryny z podziałem na rodzaje (wyszukiwarki, odwiedziny bezpośrednie, inne strony www). Źródła odwiedzin zawierają miedzy innymi informacje o najpopularniejszych frazach kluczowych, po których internauci odwiedzają witrynę.

Analiza treści

Ta część odnosi się do statystyk związanych z treściami witryny i obejmuje listę stron:

  • najpopularniejszych pod względem ilości odwiedzin

  • na których użytkownicy przebywają najdłużej

  • poprzez które najczęściej internauci wchodzą na stronę

  • poprzez które Internauci najczęściej opuszczają witrynę

Przegląd celów

Konwersje na cel stanowią podstawowy wyznacznik, który pozwala ocenić skuteczność witryny w wypełnianiu celów biznesowych. Cel to zdefiniowana podstrona witryny internetowej, do której dociera użytkownik. Istnieje możliwość określenia "ścieżki" dla każdego celu. Ścieżka to sekwencja, w której oczekuje się, że użytkownicy dojdą do celu. Jej określenie umożliwia monitorowanie ilu użytkowników rozpoczynających proces konwersji doprowadza go do końca.

Rozdział przedstawia informacje o:

  • wizualizacja ścieżek internautów

  • adresy podstron, na których najczęściej zaczyna się ścieżka do celu

  • ilości osób, które doszły do konkretnego celu tj. wybranej podstrony

  • procentowy udział internautów, którzy doszli do zdefiniowanego celu w stosunku do ogólnej liczby wejść.