iPosition

Zadzwoń:
+48 6702888

Koszt pozycjonowania

Słowa kluczowe, a dokładniej – ich popularność to jeden z głównych czynników wpływających na koszty pozycjonowania. Większa popularność danego hasła powoduje wyższe koszty pozycjonowania. Wynika to z faktu, że im więcej firm pozycjonuje się na dane słowa kluczowe, tym trudniej jest uzyskać wysoką pozycję.

Dużo trudniej jest wypozycjonować firmę na słowo „telefon”, niż na „nokia 6080”. Wycenie kampanii służy profesjonalna, specjalistyczna analiza, która jest podstawą dla wyznaczenia celów w pozycjonowaniu strony oraz ich osiągania.

Zaniżanie cen

Niższe ceny to sprawdzony sposób na pozyskanie klienta. Zaniżanie cen przez niedoświadczone osoby, pragnące pozycjonować strony może jednak narazić klienta na stratę nie tylko pieniędzy, ale i czasu – nawet kilku miesięcy. Brak efektów pozycjonowania widać dopiero po kilku pierwszych miesiącach, dla klienta oznacza to stracony czas w wyścigu z konkurencją.

Niedoświadczeni pozycjonerzy niską ceną przyciągną klientów, jednak szybko taka „korzystna” umowa kończy się jej rozwiązaniem lub anulowaniem.

Zawyżanie cen

Zdarzają się też „naciągacze” - osoby, świadomie lub nieświadomie, proponujące pozycjonowanie na mało popularne hasła. Tego typu działania nie przynoszą efektów, prowadzą do rozczarowań, rozwiązania umowy, często rezygnacji klienta z usługi pozycjonowania.

Potrzeba czasu i doświadczenia by zorientować się, że mamy do czynienia z „naciagaczem”. Długotrwałe pozycjonowanie na niepopularne słowo sprawia, że jest ono „dowartościowywane”, ale bardzo często nie jest to warte swojej ceny. Dlatego, przy wyborze usługi pozycjonowania strony, warto postawić na renomowaną firmę.