iPosition

Zadzwoń:
+48 6702888

Linki sponsorowane

Kampania typu PPC (z ang. pay-per-click) jest specjalistyczną formą reklamy, opartą na wykupywaniu odpowiednich miejsc w przeznaczonych do tego systemach. Każda wyszukiwarka lub duży katalog udostępnia takie miejsca. W praktyce polega to na tym, że każdy użytkownik wyszukiwarki, po wpisaniu frazy, otrzymuje listę wyników w formie stron, a także listy reklam. Jest to tzw. reklama kontekstowa.

Ta forma promocji daje możliwość reklamy zarówno w wynikach wyszukiwarek, jak też na listach reklam w systemie. Umożliwia to zaistnienie na dwóch listach, czego efektem jest bardzo szeroki zasięg. To ważny element do osiągnięcia przewagi nad konkurencją. Sprzyja mu fakt, że tego typu działania nie są jeszcze popularne i powszechnie wykorzystywane dla promocji firm, produktów czy usług.

Na czym to polega?

Określamy naszą docelową grupę użytkowników. Reklama kontekstowa, będzie wyświetlana właśnie im, w momencie, gdy wpiszą w wyszukiwarkę określone słowa lub wyrażenia kluczowe. Stworzona przez nas reklama będzie znajdowała się z boku zwykłej listy wyszukiwania. Przy wysokich wynikach klikalności nasza reklama kontekstowa może zostać przeniesiona na górę strony. Będzie wyświetlana powyżej wyników naturalnych.

Rysunek prezentuje jak działa reklama AdWords.

Przed wynikami wyszukiwania dla słów „tworzywa” i „sztuczne”, a także obok nich widać linki sponsorowane, które zostały wykupione dla tych wyrażeń kluczowych. Pozytywnym aspektem tego typu reklamy jest to, że nie przeszkadza ona internatom, a wręcz przeciwnie – jest im pomocą. Zgodność przekazu wyników naturalnych i linków sposorowanych sprawia, że użytkownicy Internetu są wspierani w procesie poszukiwania odpowiednich danych i informacji.

Boksy sponsorowane zapewniają:

  • Pełną kontrolę nad pieniędzmi przeznaczonymi na reklamę. Dają możliwość całkowitej optymalizacji tekstów reklam, gamy słów kluczowych oraz pozwalają na dokładne określenie ilości środków finansowych na jedno kliknięcie, co wpływa na dysponowanie budżetem reklamowym.
  • Dokładne dotarcie do wyznaczonej grupy użytkowników. Pozwalają precyzyjnie określić grupę docelową odbiorców reklamy przy użyciu haseł kluczowych oraz zdefiniowaniu lokalizacji użytkownika. To gwarancja skuteczności.
  • Możliwość wyświetlenia reklam nie tylko w formie tekstu. Reklama graficzna czy wideo to kolejna forma wyświetlania reklam kontekstowych. W ten sposób nasza oferta dociera do użytkowników nie tylko za pomocą tekstów.
  • Testowanie i sprawdzanie. Gdy pragniemy sprawdzić wybrane hasła kluczowe, firmę, produkt, markę czy stronę internetową na nowej, określonej grupie docelowej to reklama kontekstowa jest doskonałym wyborem. Pozwala ona na najefektywniejsze i najszybsze dostarczenie klientów do testów.

Plusy reklamy kontekstowej

  • dokładne określenie grupy docelowej – specjalne boksy pozwalają na precyzowanie targetu, którego ma dotyczyć emisja naszej reklamy;
  • dynamiczna optymalizacja kampanii reklamowej w trakcie jej trwania – wszelkie czynniki, jak słowa kluczowe, grupę docelową itd. można dowolnie kształtować w trakcie trwania kampanii.
  • Płacisz tylko za efekt, nie za usługę – wykupując taką formę reklamy nie płacimy za każde jej wyświetlenie, a jedyne za kliknięcie w nią.
  • Błyskawiczne efekty – reklama tego typu pozwala na natychmiastowe zaistnienie. Niemal natychmiastowo wybrana witryna pojawia się w wynikach wyszukiwarek na najwyższych pozycjach na wybrane hasła-klucze.
  • Szeroki zasięg, nie tylko w wyszukiwarkach – odpowiednio dobrane słowa kluczowe sprawiają, że nasz reklama może być wyświetlana nie tylko w wyszukiwarkach, a również na stronach www, które zawartością kontekstową odpowiadających danym słowom kluczowym.
  • Testowanie niewielkim nakładem środków – ten rodzaj reklamy daje możliwości błyskawicznego sprawdzenia wyborów haseł kluczowych, grupy docelowej itp. Daje także możliwość testowania najlepszych haseł, sloganów i form reklamy oraz sprawdzenia ich skuteczności.

Nasza oferta – jak można wykorzystać boksy reklamowe?

Wsparcie pozycjonowania

Początek procesu pozycjonowania to doskonały czas na rozpoczęcie korzystania z reklamy kontekstowej. Już w ciągu 24 godzin od rozpoczęcia kampanii Państwa reklama może dotrzeć do potencjalnych klientów dzięki boksom reklamowym. To efekt natychmiastowy, gdy na osiągnięcie celu pozycjonowania musimy poczekać.

Testy na targecie

Promocja typu PPC może być wykorzystywana do sprawdzenia skuteczności kampanii. Skuteczność naszej oferty, definicja grupy docelowej, zapotrzebowanie na daną usługę czy produkt mogę być błyskawicznie sprawdzane właśnie przy zastosowaniu boksów reklamy kontekstowej.

Czas ma znaczenie

Gdy mamy mało czasu, a pragniemy szybko pozyskać nową grupę potencjalnych klientów reklama kontekstowa jest bezcenna. Promocje, konkursy, oferty czasowe to sytuacje, w których metoda typu PPC bardzo się przydaje, najlepiej wspiera takie działania. Właśnie w takich sytuacjach, gdy zależy Państwu na czasie i pozyskaniu jak najszerszej grupy odbiorców polecamy boksy reklamowe.

Strona i jej optymalizacja