iPosition

Zadzwoń:
+48 6702888

Pozycjonowanie Long Tail

Aby uświadomić sobie, co to jest pozycjonowanie long tail i dlaczego jest tak istotne dla sklepów internetowych, powinniśmy prześledzić sposób myślenia naszego klienta. Czy robiliśmy kiedykolwiek zakupy w Internecie? Okazuje się, że najbardziej wymagająca grupa klientów korzysta z internetowych zakupów. To jest grupa docelowa: dobrze zarabiająca, świadomie dokonująca wyborów, lub zakupów on-line, nie bojąca się nowości. Przedstawiciele tej grupy zaczynają poszukiwania np. telewizora od zebrania informacji – przejrzą ofertę sieci sklepów rtv-agd, przeanalizują dane techniczne oraz znajdą opinie na forach internetowych. Szukając informacji będą szukali w Google fraz typu: opinie o telewizorach, forum o telewizorach, jaki kupić telewizor itp. Na tym etapie Klienci jeszcze nie podejmują decyzji o zakupie. Dopiero po zebraniu niezbędnych informacji, zaczynają szukać jednego lub kilku modeli telewizorów.

Z naszej analizy wynika, że klient sklepu RTV nie szuka sklepu internetowego pod frazą telewizory. A więc pozycjonowanie na tę frazę jest nieskuteczne oraz drogie.

Long tail będzie się składał z kombinacji wielowyrazowych nazw modeli telewizorów wraz z nazwą marki, różnym (czasem błędnym) zapisem nazwy firmy, itp.