iPosition

Zadzwoń:
+48 6702888

Pozycjonowanie stron - co to jest?

Badania wykazują, że aż 95% wszystkich internautów korzysta z wyszukiwarki Google.pl. W Polsce jest znana wszystkim użytkownikom Internetu.

Przy poszukiwaniach usługi, bądź produktu to właśnie od wpisania słów kluczowych do Google.pl rozpoczynamy poszukiwania. Ta droga jest charakterystyczna dla większości użytkowników.

Pozycjonowanie, które znane jest pod nazwą SEO (Search Engine Positioning) polega na obraniu efektywnych działań, które pozwolą na wyświetlenie strony jak najwyżej w liście proponowanej przez wyszukiwarkę.

Gdy pragniemy wybrać najlepszy gabinet kosmetyczny w Poznaniu, w wyszukiwarkę wpisujemy „gabinet kosmetyczny poznań”, „kosmetyczka poznań” lub „salon kosmetyczny poznań”.

W odpowiedzi Google.pl podaje nam tysiące linków. Kolejność w jakiej się wyświetlają zależna jest od wielu wyznaczników. A szczegółowe badanie tych czynników, korekta odpowiednich składników pozwalają na zajęcie wysokich pozycji w tym rankingu, tym właśnie jest poziomowanie stron.

Najwyższe pozycje w wyszukiwarce są najczęściej przeszukiwanymi przez użytkowników Internetu. To od nich internauci rozpoczynają research. Dowodem na tego typu działania jest „złoty trójką Google” – określony obszar z przeglądarki internetowej, z otwartą stroną wyszukiwania Google.pl, na którym internauci najczęściej skupiają wzrok, a udokumentowany badaniem przeprowadzonym w 2006 roku. Trójkąt ten został określony przy pomocy urządzenia do śledzenia ruchu gałek ocznych. Wyniki tego badania prezentujemy poniżej:

Analizując badania, bez problemu można zauważyć, że użytkownicy Internetu korzystali najchętniej z lewej górnej części linków proponowanych przez Google. Tak procentowo kształtują się poszczególne obszary:

  • Pozycja 1 - 100%

  • Pozycja 2 - 100%

  • Pozycja 3 - 100%

  • Pozycja 4 - 85%

  • Pozycja 5 - 60%

  • Pozycja 6 - 50%

  • Pozycja 7 - 50%

  • Pozycja 8 - 30%

  • Pozycja 8 - 30%

  • Pozycja 9 - 30%

  • Pozycja 10 - 20%

Pierwsze trzy pozycje to te, na które uwagę zwróciło 100% badanych internatów. Tylko 20% z nich zwróciło uwagę na pozycję wyświetlającą się jako 10.

Reasumując, to ofertą gabinetu kosmetycznego w Poznaniu, który wyświetli się na tej liście jako pierwszy zainteresuje się najwięcej poszukujących, którzy przy wyszukiwaniu skorzystali z haseł: „gabinet kosmetyczny poznań”, „kosmetyczka poznań” lub „salon kosmetyczny poznań”.

Koszt dotarcia do jednego, potencjalnego klienta, szukającego wybranej oferty będzie niższy niż 1 zł. Jak to wyliczyliśmy? – To proste: Gabinet kosmetyczny przeznacza zaledwie kilkaset złotych, raz na miesiąc, na pozycjonowanie swojej strony. W efekcie, w skutek naszych działań, na jego stronę trafia dziennie kilkadziesiąt potencjalnych klientów. Zakładamy, że strona internetowa klienta wyświetlana jest na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. W epoce Internetu to najlepszy sposób reklamy!

Nie trzeba tłumaczyć, jak ważna jest marka i produkt. Pozycjonowanie to bardzo istotny element w ich kreowaniu – podnosi ich wartość. Internauci bardziej ufają ofertom firm, z pierwszych miejsc w wyszukiwarce, wskazują wyniki badań.

Użytkownicy Internetu znają renomę marki Google i ufają jej. Podświadomość kieruje ich ku wyżej wypozycjonowanym ofertom, im nadają wysoką wartość.

Zwiększenie ilości potencjalnych klientów, którzy trafią na Twoją stronę z wyszukiwarki Google.pl oraz wypromowanie marki firmy i zaufania do niej, to powody, dla których należy zdecydować się na pozycjonowanie strony. Dzięki odpowiednim słowom kluczowym, sprawnie wykorzystywanym narzędziom Twoja strona znajdzie się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google.