iPosition

Zadzwoń:
+48 6702888

Search Engine Reputation Management - SERM

SERM (Search Engine Reputation Management) w języku polskim oznacza zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych. Jako Search Engine Reputation Management rozumiemy podejmowanie wszelkich starań mających na celu poprawę wizerunku marki na stronach internetowych, a w przypadku nowych marek budowanie ich wizerunku od początku.

SERM obejmuje dwa rodzaje działań:

Umieszczenie na wysokich pozycjach pozytywnych informacji o firmie lub osobie. Dążenie do wyparcia z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania linków do stron z negatywnymi informacjami odnośnie danej marki lub osoby.

W procesie SERM nie tylko dąży się do wyparcia z wyszukiwarek internetowych złych informacji odnośnie marki, ale również podejmuje się wszelkie niezbędne kroki do wypromowania jak największej ilości pozytywnych informacji związanych z podmiotem. Dbając o reputację marki na stronach internetowych, pierwszym podjętym krokiem powinno być zoptymalizowanie witryny firmowej. Należy rozpocząć jej pozycjonowania na słowa kluczowe związane z rynkiem, na którym firma działa, bądź też, przy wyszukiwaniu których wyświetlają się negatywne informacje o niej.

Jesteśmy świadomi, że budowanie wizerunku marki w Internecie jest niezwykle istotne podczas działań promocyjnych, dlatego każdego klienta traktujemy indywidualnie. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań przygotowujemy szczegółową analizę i strategię działań w zakresie SERM.

Jak działamy?

  • Przede wszystkim dokładnie określamy przy wyszukiwaniu, których fraz kluczowych pojawiają się negatywne informacje związane z marką.
  • Sporządzamy listę sugerowanych haseł, dzięki którym zadbamy o to, aby pojawiały się pozytywne komunikaty o marce.
  • Wspólnie z klientem wybieramy strony z najgorszymi z punktu widzenia budowania świadomości marki wpisami, tak by w pierwszej kolejności dążyć do tego, aby nie pojawiały się wysoko w wynikach wyszukiwania.
  • Po wypozycjonowaniu istniejących pozytywnych informacji związanych z marką rozpoczynamy tworzenie i promowanie nowych wpisów.
  • Jeśli jest to możliwe i uzasadnione, kontaktujemy się z właścicielami witryn zawierającymi negatywne treści w celu wspólnego ustalenia warunków ich usunięcia.
  • Przygotowujemy długofalowy plan działania dla klienta, który uchroni go przed ponownymi sytuacjami w przyszłości.

Wczesne rozpoczęcie działań związanych z  Search Engine Reputation Management uchroni firmę przed celowym publikowaniem i promowaniem przez konkurencję negatywnych informacji. Budowanie wizerunku i reputacji firmy zajmuje wiele lat, natomiast zburzenie tej solidnej konstrukcji może nastąpić w bardzo krótkim czasie. Z tego też względu bardzo ważne jest monitorowanie treści publikowanych o fimie i ewentualne szybkie działania naprawcze.